Markkinointi2017_moneenmakuun.jpg

Moneen Makuun -julkaisu

Moneen Makuun kampanjajulkaisu on Metron valikoiman monipuolinen läpileikkaus perusvalikoimasta erikoistuotteisiin. Julkaisussa esitellään kattavasti uutuustarjonta ja sesongin parhaat tuotteet. Pääkohderyhmä on ravintolakauppa eri segmentteineen, mutta lehti palvelee myös jälleenmyyvää sektoria. Moneen Makuun ilmestyy kolme kertaa vuodessa ja hinnat ovat voimassa 4 kk kerrallaan. Sähköinen versio on luettavissa eMetrosta ja painettu versio jaetaan kohderyhmän asiakkaille.

Metro-tukusta -tarjous

Metro-tukusta tarjoaa lounas- ja liikenneasemaravintoloille, liikenneasemille ja muille jälleenmyyville kohdennettuja kampanjoita.

Ruokalista ja Juomalista ovat ravintolakaupan eri segmenteille kohdennettuja vahvasti sesonkipainotteisia kampanjajulkaisuja. Julkaisut täydentävät toisiaan  tuotteet Erinomainen kanava olla mukana kasvavassa ravintolakaupassa!

Metro-tukusta, Ruokalista ja Juomalista julkaistaan sähköisinä: eMetrossa selailtavana kampanjana ja uutiskirjeenä kohderyhmän asiakkaille. Julkaisut ilmestyvät kuusi kertaa vuodessa ja hinnat ovat voimassa 2 kk.

Markkinointi2017_ruokalista.jpg
Markkinointi2017_rava.jpg

Ravintolavalikoimakirja

Ravintolavalikoimakirja on ravintolakaupan eri segmenteille räätälöity kuvasto, joka tarjoaa kattavan läpileikkauksen Metron monipuolisesta valikoimasta sesongeittain. Ravintolakaupan valikoimakirja julkaistaan sähköisenä eMetrossa ja painettuna se jaetaan kohderyhmän avainasiakkaille. Ravintolakaupan myyntipäälliköt käyttävät sitä asiakastyönsä tukena. Kuvasto ilmestyy kaksi kertaa vuodessa ja on voimassa noin 6 kk kerrallaan.

eMetro-verkkokauppa

eMetro-verkkokauppa on helposti käytettävä ja ajantasainen tilaus-, asiointi- ja infokanava. Kauppa on kaikille avoin, vain tilaaminen, hinta- ja saatavuustiedot sekä luvanvaraiset tuotteet edellyttävät kirjautumista.

Verkkokaupan etusivulla esitetään kuukauden parhaat nostot: uutuudet, tarjoukset ja sesonkituotteet. Etusivulla on myös tiedotteiden ykköspaikka kumppanin omalle artikkelille tai muulle kirjalliselle sisällölle, 2 paikkaa/kk.

Kunkin tuoteryhmäkategorian etusivulla on 9 mainospaikkaa brändi- tai tuotemainonnalle. Kategoriat ovat: tuoretuotteet, hevi, teolliset tuotteet, pakasteet, juomat ja non-food. Mainokset saa linkitettyä tuotteisiin tai vaikkapa kumppanin koko valikoimaan.

eMetro verkkokauppa
Markkinointi2017_erikoislistat.jpg

Erikoishinnastot

Erikoishinnastoja ovat esim. Jäätelökesä ja Joulumakeiset. Hinnastot tavoittavat kaikki Metron asiakkaat.

Erikoiskuvastoja ovat esim. Erikoisoluet ja -siiderit ja Käyttötavarakuvasto. Kuvastot toimitetaan kohdennetuille asiakasryhmille.

Lisätiedot erikoishinnastoista ja -kuvastoista: Wihuri Oy Aarnio, Hankinta ja logistiikka

Pizzahinnasto ilmestyy kerran kuussa (kuukauden 1. päivänä) ja on voimassa yhden kuukauden kerrallaan. Lisätiedot: Tomi Ylä-Rautio, tomi.yla-rautio@wihuri.fi


Pikatukkujen hyllynpäätykampanjat

Metro-pikatukkujen hyllynpäätykampanjoilla haetaan tukkuihin

  • Kaupallisempaa ilmettä
  • Valikoimalaajuuden näyttämistä
  • Brändinäkyvyyttä
  • Uutuuslanseerauksia
  • Kausien esiin nostamista

Kampanjamyynti ja –varaukset: Wihuri Oy Aarnio, Hankinta ja logistiikka

Voimassaoloaika: 1 kk

Aineistot ja lisätiedot: Henri Bryk, henri.bryk@wihuri.fi

Pikatukkujen äänimainonta

Metro-pikatukkujen äänimainonta antaa mahdollisuuden viestiä tuotteesta entistä monipuolisemmin. Äänimainos tavoittaa pikatukussa asioivan asiakkaan paikan päällä ostohetkellä. Äänimainokset pystytään tarvittaessa räätälöimään myös tukkukohtaisiksi.

Kampanjamyynti ja –varaukset: Wihuri Oy Aarnio, Hankinta ja logistiikka

Voimassaoloaika: 2 vk

Pikatukkujen äänimainonta
article_short_tarmokauppa.jpg

Tarmo-yhteistyö

Tarmo Lähikauppias -ketju on olennainen osa suomalaista kyläkauppakulttuuria, jota haluamme määrätietoisesti kehittää ja viedä eteenpäin. Tarmo-kauppoja sijaitsee kylällä, myymäläautossa tai kaupungin taajamassa. Tarmo-kauppoja oli syksyllä 2016 noin 100.

Kuukausikampanjaan tehdään vetotuotteista hintajulisteet (50x70) ja A4 -hintalaput. Kaikista tuotteista tehdään hintalaput (A6, etiketit). Tuotteet tulevat myös Tarmo-nettisivuille. Lisäksi kuukausikampanjasta tehdään mainosmateriaali suorakirjettä varten. Suorakirjeen painatuksen hoitaa kauppias itse.

Promot neuvotellaan erillisinä neuvotteluina ja panostuksina lähempänä toteutusajankohtaa. Promo on kampanjatuote- ja somistepaketti. Vuonna 2017 Tarmoihin tehdään neljä promopakettia: talvi, kesä, syksy ja joulu. Promopaketit sisältävät tuotemainonnan lisäksi erilaista materiaalia, esim. kilpailumateriaalia myymälöihin.

Kampanjamyynti ja -varaukset: Wihuri Oy Aarnio, Hankinta ja logistiikka

Aineiston toimitus: metro.markkinointi@wihuri.fi